Ubetinget frakendelse

Hvis du får frakendt dit kørekort ubetinget, mister du retten til at køre bil i 6 måneder eller mere.

Det vil sige, at du skal aflevere dit kørekort til politiet.

For at få kørekortet igen skal du bestå en teoriprøve og en køreprøve.

Der er ikke noget krav til undervisning, men jeg vil klart anbefale, at du kontakter en kørelærer.​

Betinget frakendelse

Hvis du får frakendt dit kørekort betinget, beholder du dit kørekort, hvis du inden for en periode på (ofte 6 måneder) består en teoriprøve og en køreprøve. Det vil sige, at du beholder dit kørekort i denne periode.

Hvis du dumper teoriprøven eller køreprøven bliver dit kørekort inddraget og du får det først igen, når både teoriprøve og køreprøve er bestået.

​Kørselsforbud

Du kan kun få et kørselsforbud, hvis du har haft kørekort i mindre en 3 år, når du laver en forseelse.

Ved et kørselsforbud må du ikke køre bil, før du har bestået en ny teoriprøve og køreprøve.

Desuden er der krav til, at du skal have 8 timers teori og 8 kørelektioner, inden du kan gå til teori- og køreprøve.

Endvidere skal du udfylde en ansøgning ”særlig køreundervisning”.

Hej Tina, vil bare lige skrive og sige tusind tak for et godt forløb. Jeg er så glad for at jeg besluttede at skifte over til dig. Jeg er blevet rigtig komfortabel med at køre når jeg har haft køretimer med dig så jeg synes sagtens du kan klappe dig selv på skulderen over det.

- Christine

Kære Tina, tusind tak for din måde at være empatisk og nærværende på. Du gav mig troen på, at jeg nok skulle klare det. Det vil jeg gerne sige dig tak for.

- Mette

Har du spørgsmål eller
​ønsker du at høre nærmere?

Find kontaktoplysninger herunder.

Lyngs køreskole v/Tina Lyngs